Rendszeres olvasók

2013. augusztus 27., kedd

Story of my life Part I

Igazából ezzel kellett volna kezdenem az egész blogot, de most találtam meg a gépemen :D Szóval most egy kisebb fajta betekintést adok abba, hogy hogyan jutottam el odáig, ahol most vagyok. Kár hogy nem vagyok celeb, mert akkor akár még kaszálhatnék is belőle, mert ez a tipikus „hülyegyerek-sok-munkával-eléri-a-célját” típusú mese.

Első rész:
A kezdetek

            Mint a 90-es években a legtöbb gyermek Magyarországon, én is az általános iskolában találkoztam először az idegen nyelvvel, ami az akkori divatnak megfelelően természetesen a német volt. Nagyon sokat szenvedtem a der, die, das elsajátításával és végül is valamennyire sikerült is, mert egy nagyon jó tanárom volt, Vass Görgyné, Erika néni, de mégsem éreztem azt, hogy nekem menne. Mindig ellavíroztam a tárgyból, de sosem voltam belőle kiemelkedő. Lehetett volna angolt is választani, de mivel Sopronban éltem a szüleim jobbnak, és hasznosabbnak látták, ha a némettel ismerkedem meg, mert hát itt van közel az osztrák határ és ez milyen hasznos lesz. Egészen az általános iskola végéig úgy gondoltam, hogy én majd informatika szakon akarok tovább tanulni és az majd milyen jó lesz nekem, ezért annyira nem is érdekelt a nyelvtanulás, hanem inkább a számítógépek.

Jelentkeztem is, és fel is vettek Sopronban egy középiskolába informatika szakra, amire nagyon büszke voltam, mert ezen a területen egy nagyon jónak mondható középiskoláról van szó. Már mikor megtudtam, hogy ezen a szakon két nyelvet kell tanulni, nagyon megijedtem. Gondoltam, ha a német nem megy eléggé, akkor majd hogyan fogok megbirkózni mellette az angollal. Szerencsére angolból nagyon jó tanárt kaptam, Lisznyai Józsefné-t, aki egy nagyon szigorú, de igazságos és nagyon nagy tudású angol tanár. Nála tanultam meg az alapokat, amire aztán szépen rá tudtam építeni a további ismereteket. Mivel németből várhatóan a gyengébbik csoportba kerültem, nem kaptunk egy túl jó tanárt, akinek a nevét inkább meg sem említeném, csak annyit érdemes róla tudni, hogy eredetileg matematika fizika szakos volt, de mivel sváb származású, tanított németet is, aminek a tanításához abszolút nem értett. Szóval az általános iskolában megszerzett amúgy is labilis német tudásom még labilisabbá vált és elkezdtem megutálni ezt a nyelvet. Majd harmadikban német tanár váltás volt és kaptunk egy nagyon jó tanárt Szabóné Horváth Editet, akinél ismét kezdtem fejlődni a nyelvből, ismét elkezdtem élvezni a német órákat és talán azt is mondhatom, hogy kezdtem újra megszeretni, de sajnos az utolsó két év már kevés volt hozzá, hogy újra kedvet kapjak.

Így hát maradt az angol. Már említettem, hogy a tanárunk nagyon szigorú volt nála nem volt olyan, hogy fél pontra megadja a jobbat, ha nincs meg a pontszám nincs meg a pontszám. Ez engem nagyon idegesített, mert tudtam, hogy meg tudom csinálni 5ösre is nem csak 4esre és addig tepertem, amíg nem sikerült. Az utolsó 3 félévben, ha jól emlékszem 5össel zártam a félévet. Majd elérkezett a középiskola vége, amikor is a legtöbben egyetemre akarnak menni. Nekem is „kellett”, azért csak idézőjelben, mert a családban, az én generációmban akkor mindenki egyetemre járt és hát nehogy már én maradjak le, olyan nincs. Szóval én is elkezdtem keresgélni szakok között, amik érdekelhetnek vagy az előképzettségemnek megfelelőek. Kézenfekvő volt, hogy informatikán megyek tovább, de mivel az annyira már akkor nem érdekelt nézegettem másfelé is. Ekkor bukkantam rá a nemzetközi kapcsolatok szakra, ami nagyon megtetszett, mert ott használhatom a nyelvet és majd milyen jó lesz nekem, csak annyi probléma volt, hogy Győrben nyelvvizsgához kötötték, Veszprémben pedig felvételihez. Ezért az utolsó évben páran elhatároztuk, hogy letesszük a középfokú angol nyelvvizsgát, mivel az plussz pontokat ér a felvételin meg hát nekem követelmény is az egyik helyen. A tanfolyamot az iskolában tartották párunknak és egy nagyon jó tanárom volt itt is, őt Pécz Gabriellának hívják. Sokat tanultam tőle is, nagyon sok feladatot megcsináltunk és sokat dolgoztunk azért, hogy meglegyen a nyelvvizsga, de végül nekem csak a szóbeli sikerült. Természetesen nem adtam fel, mert nem szoktam, ha valamit nagyon akarok, de persze elkeseredtem, életem első bukása, még jó hogy negatívan hatott rám. Akkorra már beadtam a jelentkezésemet, amiben szerepelt a Győri egyetem nemzetközi kapcsolatok szaka és tudtam, ha nem lesz meg a nyelvvizsgám, akkor keresztet is vethetek az egészre, mivel meg sem nézik a jelentkezésemet. Így utólag semmi probléma, mert amúgy sem lett volna elég pontom.  


A középiskola végéig 4szer próbálkoztam az írásbeli nyelvvizsgával, és mindig egy két százalékon múlott, jó ez túlzás azért nem mindig, de többnyire. Természetesen ebből kiderült, hogy nem vettek fel Győrbe nemzetközi kapcsolatokra, mivel nem volt nyelvvizsgám, sőt a veszprémi szakról is lecsúsztam, de ott a Történelem felvételi miatt, az nem az erősségem még most sem. Még szerencse, hogy utolsó helyen megjelöltem egy mérnöktanári szakot Győrben, mert így nem maradtam egyetemi hely nélkül. Ahhoz képest, hogy soha nem akartam tanár lenni, és matekot vagy informatikát tanulni elég szerencsésen alakult a pályám. Mind egy, gondoltam megpróbálom aztán lesz, ami lesz. Hamar rá kellett jönnöm, hogy ez nem az én szakom, nem nekem találták ki, hogy naphosszat egy irodában pötyögtessek a számítógépen meg hibákat javítgassak. Mivel azonban ez egy szakpár volt tanultam pedagógiát is, ami a gyakorlatok alkalmával még érdekesebbé tette számomra ezt a pályát. Ekkor rájöttem, hogy szeretnék tanítani, de nem informatikát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése